Om Stenungsunds OK

Stenungsunds OK bildades 1967 som en orienteringsklubb. Med tiden så utökades verksamheten med både skidor och långloppssektion. Idag är vi fortfarande medlemmar i tre förbund men störst andel av våra medlemmar ägnar sig åt orientering.

Orienteringsträningar arrangeras traditionellt torsdagar året om. Under vår och höst håller vi till vid vår klubbstuga på Furufjäll öster om Stenungsund. På vintrarna kör vi konditionsträning utgående från Stenungsund Arena och sommartid läggs träningsbanor på våra olika kartor runt om i kommunen.

Klubben arrangerar också en eller flera tävlingar varje år. Några läger brukar det också bli.

Det är många klubbmedlemmar som är med i något lopp under Vasaloppsveckan. Även Marcia Longa i Italien lockar medlemmar. Efter nyår brukar skidåkarna ge sig iväg på ett gemensamt träningsläger med fokus på umgänge och chans till många mil i bra spår.

Långlopp som Göteborgsvarvet, Lidingöloppet och Stockholm Maraton kan alltid räkna in ett antal SOKare på startlinjen.

Kontakta oss gärna om du vill veta mer!

Bild på den gula klubbstugan

Föreningsnamn Stenungsunds Orienteringsklubb
Organisationsnr 853300-7665